Anna Lewandowska – reprezentantka Polski w karate, trenerka, specjalistka do spraw żywienia, właścicielka marki kosmetycznej i motywatorka. Prywatnie żona kapitana reprezentacji Polski w piłce nożnej, Roberta Lewandowskiego oraz mama dwóch córek. Przez wielu uważana za najbardziej wpływową kobietę w kraju i jedną z najbardziej rozpoznawalnych sportsmenek. Co stoi za jej ogromnym sukcesem? Sprawdźmy!
Zainteresowanie sportem Anny Lewandowskiej sięga nastoletnich czasów. W wieku 13 lat rozpoczęła treningi karate w klubie sportowym KK Pruszków. Motywowali ją do tego członkowie rodziny – wujek Paweł Krzywański i kuzynka Katarzyna Krzywańska – medaliści międzynarodowych zawodów karate.
Pierwszy medal udało jej się zdobyć w 2005 r., podczas mistrzostw Polski w kumite indywidualnym juniorów. Na szyi sportsmenki zawisł wtedy srebrny krążek. Na pierwsze złoto nie trzeba było długo czekać. Lewandowska otrzymała je w 2008 r., podczas mistrzostw Europy seniorów. W tym samym roku wywalczyła również brązowy medal drużynowych mistrzostw świata. Jej ostatnim medalami w karierze karateki były dwa brązy zdobyte podczas mistrzostw Polski i mistrzostw świata w 2014 r. W sumie Anna Lewandowska na swoim koncie ma 38 medali.
Prywatnie Anna Lewandowska jest żoną najsłynniejszego polskiego piłkarza, Roberta Lewandowskiego. Para poznała się podczas obozu sportowego w 2007 r. Mężczyzna był wtedy zawodnikiem mało znanego Znicza Pruszków. Zakochani zaręczyli się w 2011 r., podczas pobytu na Malediwach, a w 2013 r. wzięli ślub. Cztery lata później powitali na świecie pierwszą córkę – Klarę, a w 2020 r., drugą – Laurę.
Będąc jeszcze aktywną zawodniczką karate, Anna Lewandowska zaczęła prowadzić bloga o nazwie Healthy Plan by Ann, w którym dzieliła się z czytelnikami poradami sportowymi i żywieniowymi. Witryna cieszyła się ogromną popularnością, więc w 2014 r. sportsmenka wydała pierwszą książkę Żyj zdrowo i aktywnie z Anną Lewandowską. Szybko zjednała sobie rzesze fanów, głównie płci żeńskiej, które decydowały się na zmianę swojego trybu życia na zdrowszy.
Wiele kobiet przeszło na dietę i regularnie ćwiczyło. Wychodząc im naprzeciw, Lewandowska wydała płyty DVD, na których prezentowała gotowe pakiety treningowe. Dzięki nim aktywność fizyczna była jeszcze łatwiejsza i przejrzystsza.
W 2017 r., na bazie własnych ciążowych i macierzyńskich doświadczeń, Anna Lewandowska wypuściła na rynek płytę DVD oraz książkę z pakietem ćwiczeń dla mam – Healthy Mom By Ann oraz Healthy mama. Poradnik zdrowej mamy. Od czasu do czasu Anna Lewandowska organizuje obozy sportowe dla kobiet, na których fanki mogą spotkać swoją trenerkę osobiście i poćwiczyć wspólnie z nią.
2016 r., to data powstania marki Foods by Ann, zajmującej się produkcją zdrowych przekąsek, m.in. energetycznych batoników, smoothies oraz musli. Z czasem oferta marki powiększyła się o akcesoria kuchenne i sportowe.
W tym samym roku w głowach Anny Lewandowskiej i Justyny Żukowskiej-Bodnar zrodził się pomysł stworzenia marki kosmetycznej. Kobiety chciały, by na rynku pojawiły się produkty do pielęgnacji dobrej jakości, funkcjonalne, naturalne i przyjazne dla zdrowia. Tak oto powstała marka Phlov, która w swojej bogatej ofercie ma m.in. kremy, sera, balsamy i żele. Dzięki swojej wysokiej jakości, jak i zaufaniu do Anny Lewandowskiej, kosmetyki szybko stały się hitem i zyskały rzesze fanów.
Zdj. główne: Venti Views/unsplash.com