Be healthy Jedz zdrowo

Zdrowe alternatywy imprezowych przekąsek

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Ola Mishchenko/unsplash.com

Kto nie ma ochoty na pochrupanie przekąsek podczas imprezy? Wiesz, że masz wybór i możesz zjeść coś pysznego i zdrowego? Wystarczy wiedzieć, jakimi produktami zastępować niezdrowe jedzenie. Jeśli planujesz spotkanie w gronie przyjaciół, warto się zaopatrzyć w kilka hitowych produktów, które staną się bazą dla Twoich zdrowych przekąsek!

Party ze zdrowymi przekąskami – to możliwe!

Wielkimi krokami zbliża się lato, podczas którego urządza się zdecydowanie więcej przyjęć, pikników czy imprez na świeżym powietrzu. Dlatego dobrze jest poznać tajniki przygotowywania przepysznych posiłków, które będą zdrowe i pełnowartościowe, a do tego wyjątkowo smaczne. Oto kilka sprawdzonych sposobów na to, jak zachwycić swoich gości pysznymi i zdrowymi przekąskami!

Imprezowe menu dla fanów zdrowego jedzenia

Na imprezę we własnym domu warto przygotować zdrowe alternatywy znanych przysmaków, zarówno tych słodkich, jak i słonych. Latem nie brakuje przepysznych owoców, warto je wykorzystać i stworzyć z nich coś naprawdę wyjątkowego. Co z frytkami, chipsami i innymi przekąskami? Je też możesz zastąpić!

Zdrowe frytki

Na pierwszy rzut oka frytki nie kojarzą się z niczym zdrowym. Smażone w głębokim tłuszczu ziemniaki szybko nim nasiąkają i może są smaczne, ale mają masę niezdrowych kalorii i tłuszczów. Wystarczy jednak, że smażenie na głębokim oleju zastąpisz pieczeniem z niewielką ilością oliwy z oliwek. Przepis jest banalnie prosty, wystarczy jedynie obrać i pokroić ziemniaki, a następnie polać je oliwą i obtoczyć w ulubionych przyprawach. Warto pozostawić je na 30 min, aby wszystko dobrze się ze sobą połączyło. Następnie wyłóż frytki na papier do pieczenia i ustaw piekarnik na 210℃ i odczekaj około 20–30 min, aż staną się odpowiednio chrupiące.

Nuggetsy z kalafiora

Jest to wersja dla fanów bezmięsnych dań, ale z pewnością zasmakuje wszystkim. Kalafiora podziel na różyczki i lekko podgotuj. Następnie obtocz w roztrzepanym jajku i bułce tartej z dodatkiem parmezanu. Takie danie z pewnością skradnie serca Twoich gości. Wystarczy je podpiec do chrupkości. Możesz do tego przygotować przepyszne sosy, a także stworzyć mięsną wersję w ten sam sposób, tylko zamiast kalafiora wykorzystaj chude mięso. Tajemnicą smaku jest fakt, że nawet po wystudzeniu nuggetsy są pyszne i chrupiące!

Lody proteinowe

Możesz przygotować przepyszne lody, które z pewnością skradną serca zarówno tych młodszych, jak i starszych. Wystarczy, że wykorzystasz ulubione owoce np. maliny lub truskawki, odżywkę białkową, ksylitol lub erytrol, czyli produkty zastępcze dla cukru, i śmietankę. Połącz wszystko ze sobą za pomocą blendera i wstaw do zamrażalnika. Mniam!

Jogurtowy blok owocowy

Kolejną przepyszną i niezwykle szybką w przygotowaniu przekąską jest blok jogurtowy. Do naczynia wyłożonego papierem spożywczym przełóż duże opakowanie gęstego jogurtu. Całość polej miodem i rozsmaruj go za pomocą wykałaczki. Następnie poukładaj ulubione owoce i lekko dociśnij je do masy. Włóż blok do zamrażalnika na około 1,5 godziny. Przed podaniem gościom pokrój go nożem na mniejsze części. Będzie zdrowo i smacznie!

Chipsy z pieczonej ciecierzycy

Ugotowaną ciecierzycę w słoiku odlej z wody, następnie osusz na ręczniku papierowym, dopraw do smaku i polej niedużą ilością oliwy z oliwek. Całość umieść na papierze do pieczenia i wstaw do piekarnika. Piecz w temperaturze około 180℃ – będą wówczas idealnie chrupiące i zaskakująco pyszne.

Zdj. główne: Ola Mishchenko/unsplash.com

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Musisz zobaczyć

Przeczytaj więcej

post-image
Be fit Porady

Co ubrać na trekking?

Wyprawy trekkingowe mogą być cudownym przeżyciem i świetnym narzędzie do poprawy kondycji fizycznej oraz rozwoju osobistego. Sprawdź, jak się do nich przygotować i w co ubrać się, wychodząc z domu.
Czytaj więcej