Jedz zdrowo

Zdrowe alternatywy imprezowych przekąsek

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Fot. Rachel Claire/Pexels.com

Przekąski na imprezie to podstawa. Zazwyczaj są to dość kaloryczne smakołyki, ale na rynku spożywczym jest coraz więcej ich zdrowych alternatyw. Jak je przygotować?

Bez względu na to czy jest to impreza urodzinowa, spotkanie paczki znajomych, czy posiadówka podczas meczu, na pewno podczas każdej z tych okazji chętnie będziemy sięgać po przekąski, czyli właściwie po co? Większość z nas będzie miała pewnie na myśli jakieś słone paluszki, orzeszki, czy chipsy. To jednak zbyt prosty i niestety,  ale kaloryczny i niezdrowy wybór. A można bez zbędnego wysiłku przygotować też zdrowe alternatywy imprezowych przekąsek. Podpowiadamy, jak się za to zabrać!

Zdrowo i kolorowo, a w dodatku jak smacznie! Proste pomysły na imprezowe przekąski

Najważniejszą zasadą, którą powinniśmy się kierować, przygotowując przekąski, jest zamiana kalorycznych i ciężkostrawnych produktów spożywczych na te mniej kaloryczne i zdrowsze. Zamiast białego pieczywa czy ciężkostrawnego pełnoziarnistego, możemy kupić żytnie pieczywo chrupkie. Kanapek, a zwłaszcza mini kanapeczek, które są dość popularną przekąską imprezową nie smarujemy masłem, czy jak niektórzy mają w zwyczaju majonezem, bo to dość kaloryczne “mazidła”. Zamiast tego możemy użyć hummusu, czyli pasty z ciecierzycy, która jest zdrowa i w dodatku smaczna, a co najważniejsze można ją kupić niemal w każdym sklepie spożywczym. Na przekąski świetnie nadają się także miksy owocowo-warzywne. 

Nasze 5 pomysłów na smaczne i zdrowe alternatywy imprezowych przekąsek

Pieczarki nadziewane warzywami i mozzarellą

Wydrylowane i nadziane pieczarki to zawsze dobry pomysł na szybką przekąskę. Jak je przygotować? Pieczarki myjemy, osuszamy i odcinamy im trzonki. Na blaszce układamy pergamin, a na nim pieczarki kapeluszami do dołu. Do środka grzybów wkładamy cienko pokrojone warzywa (np. papryczkę), po czym posypujemy startą mozzarellą. Zapiekamy je około 20 min, w 180 stopniach. Po wyjęciu możemy je posypać np. bazylią.

Szaszłyki z warzywami i kurczakiem

Szaszłyki to szybka przekąska, która króluje podczas letnich przyjęć z grillem w roli głównej. Nadziać możemy to, na co tylko mamy ochotę, a zdrową wersją będą z pewnością szaszłyki warzywne. Papryka, cukinia, ogórek, pieczarki, cebulka – tych warzyw nie może zabraknąć, a żeby szaszłyk był bardziej syty, możemy też nadziać kawałeczki kurczaka. Całość posypujemy mieszanką ulubionych ziół i grillujemy do miękkości składników. Zwykle szaszłyki są gotowe w niecałe 20 minut.

Pomidorki z mozzarellą i bazylią

To bardzo zdrowa i wręcz ekspresowa przekąska, czyli w sam raz na imprezę. Caprese, bo tak z włoskiego nazywa się sałatkę z pomidorów, mozzarelli i bazylii, polana oliwą z oliwek i doprawiona pieprzem. Jest idealna do czerwonego wina, a tego trunku na imprezach też zwykle nie brakuje.

Domowe chipsy z warzyw

Kto może sobie wyobrazić imprezę bez słonego przysmaku, jakim są chipsy? Pewnie niewiele osób. Nie kupujmy jednak gotowych, które są kaloryczne i pełno w nich tzw. niezdrowej chemii. Możemy sami przygotować domowe chipsy warzywne. Kroimy w cienkie plastry ziemniaki, bataty, buraki, marchew i np. seler, przyprawiamy do smaku, polewamy oliwą z oliwek i na pergaminie na blaszce pieczemy w piekarniku około 15 min. Gwarantujemy, że smak takich domowych chrupek będzie niepowtarzalny. 

Mini kanapeczki w wersji fit

Mini kanapeczki możemy przygotować w każdej wersji. Mogą być np. z twarożkiem i rzodkiewką, ale także z chudą szynką i plastrami ugotowanych jajek. Najlepiej robi je się z bagietki, ale możemy też zrobić w wersji pełnoziarnistej z chlebka razowego. 

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Musisz zobaczyć

Przeczytaj więcej

post-image
Be fit Porady

Co ubrać na trekking?

Wyprawy trekkingowe mogą być cudownym przeżyciem i świetnym narzędzie do poprawy kondycji fizycznej oraz rozwoju osobistego. Sprawdź, jak się do nich przygotować i w co ubrać się, wychodząc z domu.
Czytaj więcej