Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
CV to podstawowy dokument, który wysyłamy potencjalnym pracodawcom w odpowiedzi na oferty pracy. To właśnie na jego podstawie rekruterzy decydują, czy warto zaprosić kandydata na rozmowę kwalifikacyjną, czy też nie. Dlatego tak ważne jest, aby Twoje CV było dobrze przygotowane i zawierało wszystkie niezbędne informacje. W tym artykule przyjrzymy się 5 kluczowym sekcjom w CV i podpowiemy, jak je zoptymalizować wykorzystując nowoczesne narzędzie, jakim jest Kreator CV.
Pamiętaj, że CV to dokument, który ma pomóc Ci w znalezieniu pracy. Dlatego tak ważne jest, aby było ono dobrze przygotowane i zawierało wszystkie niezbędne informacje.
Dane osobowe i kontaktowe to podstawowa i obowiązkowa sekcja w każdym CV. Powinna zawierać Twoje imię, nazwisko, adres, numer telefonu oraz adres e-mail. Warto również dodać link do swojego profilu w mediach społecznościowych, ale tylko wtedy, gdy jest on zgodny z Twoim profilem zawodowym.
Dane osobowe i kontaktowe muszą znajdować się na samej górze CV. Sekcja ta powinna być krótka i zwięzła, a jej głównym zadaniem jest umożliwienie rekruterowi łatwego kontaktu z Tobą. Jeśli masz więcej niż jeden numer telefonu, podaj tylko ten, który jest najbardziej aktualny i na którym jesteś najczęściej dostępny. Podobnie, jeśli masz więcej niż jeden adres e-mail, podaj tylko ten, który jest związany z Twoim życiem zawodowym. W przypadku linku do profilu w mediach społecznościowych upewnij się, że jest on publiczny i że nie zawiera żadnych nieodpowiednich treści.
Kreator CV jest narzędziem, które znacząco ułatwia tworzenie oraz formatowanie sekcji z danymi osobowymi i kontaktowymi. W jaki sposób?
Podsumowanie zawodowe to krótka, kilkuzdaniowa informacja o Twoich kwalifikacjach, doświadczeniu i umiejętnościach. Jest to doskonałe miejsce, aby wzbudzić zainteresowanie rekrutera i zachęcić go do przeczytania całego CV.
Przy tworzeniu podsumowania zawodowego warto pamiętać o następujących zasadach:
Ta sekcja jest jedną z najważniejszych w CV. Powinna zawierać informacje o wszystkich poprzednich pracach (ułożonych w kolejności odwrotnie chronologicznej), wraz z opisem obowiązków i osiągnięć.
Przy tworzeniu opisu doświadczenia zawodowego warto pamiętać o następujących zasadach:
W tej sekcji należy wymienić wszystkie posiadane umiejętności, zarówno twarde, jak i miękkie.
Umiejętności twarde to umiejętności techniczne, niezbędne do wykonywania danego zawodu np.:
Umiejętności miękkie to umiejętności interpersonalne, takie jak umiejętność komunikacji, współpracy czy zarządzania czasem np.:
Pamiętaj, aby wybrać i przedstawić te umiejętności, które są najbardziej istotne dla stanowiska, o które się ubiegasz. Jeśli ogłoszenie o pracę szczegółowo opisuje wymagane kompetencje, postaraj się je uwzględnić w swoim CV, o ile rzeczywiście je posiadasz. Dodatkowo, zastanów się, które z Twoich umiejętności chciałbyś szczególnie podkreślić, aby wyróżnić się na tle konkurentów.
W tej sekcji należy wymienić wszystkie ukończone szkoły i kursy, wraz z datami rozpoczęcia i zakończenia. Pamiętaj, aby podawać jedynie ostatni stopień edukacji – jeśli posiadasz tytuł magistra, dla pracodawcy jest oczywiste, że ukończyłeś także szkołę średnią. Wyjątek stanowi sytuacja, gdy konkretna szkoła jest bezpośrednio związana ze stanowiskiem, o które się ubiegasz, wtedy może to przemawiać na Twoją korzyść.
W sekcji wykształcenie warto również uwzględnić ukończone kursy i uzyskane certyfikaty. To pokaże, że chcesz się rozwijać i wykazujesz inicjatywę, aby zdobywać nowe kompetencje.
Kreator CV, czyli narzędzie do tworzenia życiorysów zawodowych, znacznie ułatwia proces przygotowywania profesjonalnego CV – sprawdź, w jaki sposób!
Zdjęcia: materiały od klienta