Be fit Zajęcia

Top 7 treningów, które są alternatywą dla ćwiczeń na siłowni!

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
alfa27/ adobestock.com

Znudził Wam się tradycyjny trening na siłowni? W dzisiejszym wpisie prezentujemy 7 najciekawszych alternatyw dla tego typu aktywności, które pozwolą Wam na utrzymanie zgrabnej sylwetki.

  1. Aerial joga

To inaczej joga na hamakach. Stanowi ona połączenie jogi, akrobatyki, stretchingu, fitnessu oraz tańca. Trening tego typu odbywa się z wykorzystaniem specjalnej chusty, która jest podwieszona pod sufitem. Dzięki temu, że wykonana jest z wytrzymałego materiału, wspiera ciężar ciała osoby ćwiczącej, pozwalając jej na skupienie się na treningu.

Taki hamak znacząco ułatwia wykonywanie poszczególnych ćwiczeń, pozwala na rozciąganie ciała i jest nieocenioną pomocą w czasie pozycji odwróconych. Te z kolei w pozytywny sposób wpływają na dotlenienie i ukrwienie mózgu oraz poprawę koordynacji ruchowej. 

Aerial joga to idealne rozwiązanie dla osób z wadami postawy oraz tych, którym zależy na rozciągnięciu mięśni i zwiększeniu ruchliwości stawów.

  1. Pilates na reformerze

Urządzenie to pozwala na przeprowadzenie kompleksowego, efektywnego treningu całego ciała. Składa się ono z ruchomej platformy, która jest zamontowana przy pomocy sprężyn o różnej sile oporu do ramy. Element ten jest wprawiany w ruch przez osobę ćwiczącą.

Z pomocą reformera wykonywać można różnego rodzaju dynamiczne, intensywne, płynne, nieobciążające organizmu ćwiczenia. Taki trening to sprawdzony sposób na poprawę elastyczności, wydolności, siły mięśniowej oraz postawy ciała.

  1. Pole dance

Inaczej taniec na rurze. Zajęcia tego typu odbywają się z wykorzystaniem pionowego, metalowego drążka. Stanowią one idealne rozwiązanie dla wszystkich kobiet, którym zależy na wzmocnieniu mięśni, wysmukleniu sylwetki i nabraniu siły oraz sprawności. W skład zajęć pole dance wchodzą ćwiczenia ujędrniające, wzmacniające i rozciągające ciało. Są to różnego rodzaju chwyty, obroty oraz figury.

  1. Barre workout

Mianem tym określa się trening stanowiący połączenie baletu oraz fitnessu. Pozwala on wzmocnić mięśnie, uelastycznić sylwetkę i spalić tkankę tłuszczową.

Twórczynią tego typu aktywności jest amerykańska trenerka – Mary Helen Bowers. Podczas zajęć barre workout wykorzystywana jest siła własnego ciała. Ćwiczenia wykonywane są przy drążku.

  1. Piloxing

To trening interwałowy stanowiący połączenie pilatesu, tańca oraz boksu. Jego twórczynią jest szwedzka trenerka boksu, instruktorka i tancerka – Viveca Jensen. Piloxing ma na celu przełączyć organizm na wysokie obroty, a następnie stopniowo go wyciszyć. Skutkiem tego jest przyspieszenie metabolizmu i skuteczne spalanie tkanki tłuszczowej. 

Zajęcia tego typu rozpoczynają się od ciosów bokserskich. Następnie wykonywane są figury taneczne, które łączy się z elementami pilatesu.

  1. Kangoo jumps

Mianem tym określa się ćwiczenia w specjalnych butach, które pomagają zadbać o kondycję oraz ukształtować mięśnie i poprawną postawę. Obuwie noszone w czasie treningu posiada specjalny system IPS gwarantujący pełne bezpieczeństwo.

Tym, co wyróżnia takie zajęcia, jest fakt, że po ich zakończeniu nie pojawiają się zakwasy. Co więcej, skutecznie wzmacniają one układ krążenia, regulują rytm serca i poprawiają koordynację.

  1. Bungee fitness

To trening wykonywany z użyciem specjalnej, elastycznej liny używanej do skoków na bungee, która jest mocowana do sufitu przy pomocy haków. Osoba uczestnicząca w takich zajęciach zakłada specjalną uprząż, a następnie przypina się do liny karabińczykiem wspinaczkowym. Dodatkowo, można włożyć spodenki ochronne z pianki neoprenowej chroniące ciało przed otarciami. 

Zajęcia bungee fitness są dynamiczne i zawierają w sobie elementy wyskoków, biegów, lotów oraz klasycznych ćwiczeń, takich jak przysiady czy pompki.

Zdjęcie główne: alfa27/ adobestock.com

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Musisz zobaczyć

Przeczytaj więcej