Branża beauty kwitnie w najlepsze. Jej odbiorcami są już nie tylko kobiety, lecz także coraz częściej mężczyźni. Co zrobić, aby nasza marka nie zginęła w gąszczu innych? Zadbać o pozycjonowanie!
Branża kosmetyczna jest niezwykle konkurencyjna, jej rynek oferuje mnóstwo produktów i usług, ale ma też wielu odbiorców. Jeżeli chcemy przyciągnąć jak najwięcej klientów i zachęcić ich, aby to z naszej oferty skorzystali, musimy pamiętać o działaniach marketingowych. Bez nich trudno wypromować swój biznes w dzisiejszych czasach.
Działania marketingowe najlepiej zacząć od założenia strony internetowej, która będzie pełnić kilka funkcji. Przede wszystkim stanowi ona wizytówkę marki, wpływa na jej rozpoznawalność i pomaga zbudować wiarygodność oraz wizerunek profesjonalnej firmy. Witryna również ułatwia kontakt z klientami i stanowi podstawę dla sklepów online. Ponadto na stronie można publikować użyteczne i unikalne treści, które przyciągną użytkowników internetowych i potencjalnych klientów. Jednak aby nasza strona był odpowiednio widoczna w wyszukiwarkach, trzeba jeszcze zadbać o jej pozycjonowanie.
Pozycjonowanie opiera się na działaniach, których celem jest zwiększenie widoczności strony, tak aby pojawiała się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Dzięki pozycjonowaniu strona notuje większy ruch, a w efekcie wyższe zyski.
Pozycjonowanie, zwane także optymalizowaniem, składa się z kilku istotnych elementów.
Pozycjonowanie stron powinno się rozpocząć od określenia obszaru swoich działań oraz ich odbiorców. Znając grupę docelową, możemy dobrać i dostosować słownictwo, czyli słowa kluczowe. Słowa kluczowe to podstawa pozycjonowania. Jeśli trafnie je dobierzemy, klientom będzie łatwiej do nas trafić, gdy wpiszą interesującą ich frazę w wyszukiwarkę.
Dla branży beauty warto dobierać zarówno ogólne słowa kluczowe, złożone z 1-2 wyrazów (na przykład: sklep kosmetyczny), jak i dłuższe, tzw. long tail, które składają się z 3-5 wyrazów (na przykład: tanie kosmetyki profesjonalne). Można również korzystać z fraz lokalnych, uwzględniających lokalizację (na przykład: kosmetyki naturalne Warszawa), oraz fraz brandowych, czyli takich, w których pojawia się nazwa marki (na przykład: tusze do rzęs L’Oréal).
Dobra strategia marketingowa musi opierać się na wartościowych i użytecznych treściach, czyli content marketingu. Branża beauty daje świetną możliwość dzielenia się swoją wiedzą w eksperckich tekstach. Warto tworzyć blog firmowy/branżowy, na którym regularnie będą publikowane artykuły, recenzje i porównania kosmetyków, porady o pielęgnacji, kosmetyczne nowinki i wskazówki, tutoriale, wywiady czy wpisy gościnne. Staranny content marketing również pomaga w budowaniu wizerunku profesjonalnej marki, której warto zaufać.
Co to jest link building i jaki ma wpływ na Twoją stronę? Link building to nic innego jak dodawanie linków, czyli linkowanie. Wbrew pozorom pozytywnie wpływa na stronę internetową. Najlepiej dodawać zarówno linki wewnętrzne, odsyłające do podstron w obrębie naszej witryny, jak i zewnętrzne, kierujące do innych zaufanych stron, które można umieszczać na przykład we wpisach gościnnych. Warto także poszukać portalu, który napisze tekst o naszej marce, umieszczając w artykule link do naszej strony.
Link building to jeden z czynników, które Google bierze pod uwagę, gdy określa pozycję danej witryny. Prawidłowo zbudowane linki sprawiają, że strona jest odbierana jako wartościowa dla użytkowników, dzięki czemu zdobywa wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Branża beauty kojarzy się z estetyką i pięknem, dlatego, tworząc stronę internetową, należy zwrócić uwagę na jej wizualny aspekt. Struktura witryny powinna być przejrzysta i dobrze zaplanowana. Dobrym pomysłem jest dodawanie zdjęć – kosmetyków lub makijażów – które będą uzupełniać branżowe artykuły i cieszyć oko czytelników.
W promowaniu pomaga również obecność w mediach społecznościowych. Umożliwiają one dzielenie się swoimi treściami i produktami, a także ułatwiają kontakt z klientami. Poza tym to świetny sposób na poszerzanie swoich zasięgów i budowanie wizerunku w internetowej przestrzeni.
Fot. Luke Southern/unsplash.com
Świetnym pomysłem myślę, że może być również prowadzenie bloga firmowego związanego z właśnie branżą beauty która w ostatnim czasie jest bardzo na topie. Jak pozycjonować strony internetowe branży beauty? Ta branża jak każda inna ma swoje niuanse które sprawiają, że jest łatwiejsza lub trudniejsza niż inne, korzystając z pomocy profesjonalistów można wyprowadzić taką stronę na pierwsze pozycje wyszukiwań!
Nie jestem osobą, która specjalnie mocno siedzi w branży beauty, jednak nietrudno zorientować się, że jest środowisko ogromnej konkurencji. Stron, czy innych blogów poświęcanych tematom, czy to make-upu, czy trendom odzieżowym jest tyle, że dosłownie może nam zawirować w głowie. Wydaje mi się, że pozycjonowanie witryn w tym przypadku jest koniecznością, bo o ile w przypadku jakieś niszy możemy jeszcze łudzić się na odrobinę szczęścia, to gdy każdy walczy o choćby najmniejszy ruch, czy zainteresowanie, bez większego zaangażowania zwyczajnie się nie wybijemy. W moich oczach każdy, kto decyduje się wchodzić w tę branżę, może pochwalić się nie lada odwagą 😅.