Be healthy Żyj zdrowo

Co warto suplementować jesienią?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Roberto Sorin/unsplash.com

Jesień i zima to dosyć trudny okres dla naszego organizmu. Bardzo ograniczony dostęp do słońca, mniej czasu na świeżym powietrzu, do tego zmienna, deszczowa pogoda. Te wszystkie elementy składają się na idealny scenariusz rychłego przeziębienia. Jak zatem temu zaradzić? Warto się oczywiście suplementować! 

Na szczęście na rynku nie brakuje produktów dobrej jakości, które poprawią Twoje samopoczucie i odporność! Poznajmy te, które faktycznie warto zażywać jesienią.

Zestaw witamin na lepsze samopoczucie!

Jeśli zależy Ci na tym, aby poprawić sobie nastrój jesienią lub zimą, warto zadbać o siebie od środka i przede wszystkim nie działać doraźnie. Organizm każdego człowieka potrzebuje zestawu witamin oraz promieni słonecznych, aby odpowiednio funkcjonować o każdej porze roku. Z pewnością warto zadbać o suplementowanie witaminy D3. To ona nazywana jest płynnym słońcem i daje po prostu energię do życia. Warto oczywiście dopasować ilość do własnych potrzeb, aby z nią nie przesadzić. I niedobór, i nadmiar nie są wskazane zarówno u dzieci, jak i dorosłych.

Kolejną kwestią jest witamina C, która znacząco poprawia odporność organizmu i sprawia, że infekcje nie będą Ci straszne. Warto ją zażywać już pod koniec wakacji, aby zbudować sobie odpowiednią odporność. Nie zapomnij także o witaminie B. To ona jest idealnym rozwiązaniem na nerwy i brak humoru. Do tego działa kojąco w przypadku osób, które cierpią na bezsenność, depresję oraz chwilowe obniżenie nastroju. Warto pamiętać, że witaminy z grupy B powinny stosować w szczególności osoby, które nie jedzą mięsa. Ich brak może skutkować spadkiem energii i nerwowością. Aby dodać sobie energii do życia, nie zapomnij głównie o witaminie B12!

Pamiętaj o kwasach omega!

Nie tylko witaminy są istotne, ale również kwasy omega-3, które mocno wpływają na odporność. Możesz je uzyskać z ryb i owoców morza, jednak warto wspomóc organizm i aplikować je w postaci tranu lub tabletek. Stawiaj na prosty skład i sprawdzone źródła, aby w Twoim ciele zawitały jedynie dobroczynne składniki. Kwasy omega-3 nie tylko wspomogą Twoją odporność, ale pomogą Ci zachować trzeźwy, chłonny rozum, nawet w bardzo pochmurne dni, kiedy aura jest ewidentnie niesprzyjająca. Przed dobraniem poszczególnych suplementów warto wykonać badania krwi, aby sprawdzić, czego brakuje w naszym organizmie. Nie każdy potrzebuje zdwojonej dawki witamin z grupy B, wówczas warto brać jej mniej. Umiar jest bardzo wskazany przy właściwej suplementacji. Wiele kobiet decyduje się także na to, aby szczególnie zadbać o skórę, włosy i paznokcie. Wówczas możesz skorzystać z produktów, które zawierają kurkuminę, która dodatkowo przejawia właściwości przeciwzapalne. Zatem wygasza wypryski, uczulenia, a do tego pomaga wyjść z przeziębienia. Doskonale sprawdza się także kolagen, który ma zbawienny wpływ na kondycję skóry o każdej porze roku. Wyraźnie poprawia jej sprężystość, gładkość oraz witalność.

Zdj. główne: Roberto Sorin/unsplash.com

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Musisz zobaczyć

Przeczytaj więcej