Be healthy Jedz zdrowo

Te witaminy zapewnią Ci nie tylko zdrowie, ale i piękny wygląd

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
engin akyurt/unsplash.com

Skóra to jedna z naszych wizytówek. W szczególności ta na twarzy, dekolcie, szyi i dłoniach. Bardzo często to właśnie stan skóry zdradza nasz wiek. Co zrobić, aby ten największy ludzki organ był w dobrej kondycji i ładnie się prezentował?

Witaminy działają dobrze nie tylko na odporność. To także sposób na zadbanie od wewnątrz o stan skóry, włosów i paznokci. Jakie witaminy mają wpływ na piękny wygląd zewnętrzny? Podpowiadamy!

Witamina C w trosce o piękną i zdrową skórę

Witaminą dobrą dla skóry jest witamina C. Znajdziemy ją zarówno w naskórku jak i skórze właściwej. Jej suplementowanie – zarówno syntetycznej formy, jak i włączenie do diety produktów z dużą jej zawartością, to klucz do zachowania młodego wyglądu. Witamina C:

  • pełni ważną rolę w naturalnej syntezie kolagenu w organizmie,
  • ma właściwości przeciwutleniające,
  • wspomaga regenerację komórek,
  • przyspiesza gojenie ran,
  • zmniejsza widoczność zmarszczek,
  • poprawia napięcie skóry i zapobiega jej wysuszeniu,
  • wzmacnia naczynia krwionośne – przeciwdziała pojawianiu się pajączków i żylaków,
  • pomaga redukować przebarwienia.

Witamina E dla zachowania młodego wyglądu i walki z trądzikiem

Kolejną witaminą dla zdrowia i urody jest witamina E. Zamiennie określana jest czasem jako witamina młodości. Witamina E to silny przeciwutleniacz, dzięki któremu możemy zahamować procesy starzenia skóry. Ponadto witamina E ma zdolność do wbudowywania się w struktury błony komórkowej i cementu międzykomórkowego. Prowadzi to do uelastycznienia skóry, dobrego jej nawilżenia, a także do przywrócenia miękkości i gładkiej struktury.

Witamina E chroni przed szkodliwym promieniowaniem UV oraz neutralizuje skutki nadmiernego opalania. Odpowiada także za regulację produkcji sebum. Z jej pomocą możemy wyleczyć stan zapalny skóry oraz walczyć z trądzikiem.

Witamina K na obrzęki, siniaki i cienie pod oczami

Witamina dla zdrowia i urody to bez wątpienia witamina K. Jej obecność w organizmie jest kluczowa dla prawidłowego krzepnięcia krwi. Witamina K przyspiesza gojenie ran, siniaków, pomaga walczyć z rozstępami, pajączkami i cieniami pod oczami. Witamina K powinna być przyjmowana przez pacjentów po operacjach – dzięki niej rany szybciej się goją, a blizny wchłaniają.

Witamina D – syntetyczne słońce

Kolejna witamina dobra dla skóry to witamina D. Powszechnie wiadomo, że nadmierna ekspozycja na słońce uszkadza skórę i prowadzi do jej szybszego starzenia. Brak kontaktu ze słońcem prowadzi jednak do znaczącego spadku poziomu witaminy D w organizmie, co niesie negatywne skutki.

Witamina D wpływa nie tylko na odporność i dobre samopoczucie. Jest bardzo ważna także z perspektywy pielęgnacji skóry. Pomaga w walce z łuszczycą, poprawia napięcie skóry, wspomaga procesy złuszczania naskórka i szybkiej regeneracji. Witamina D wykazuje również silne właściwości przeciwzapalne.

Witaminy z grupy B

Kluczowe dla zdrowia i urody witaminy to te z grupy B. Odpowiadają za prawidłowe nawilżenie, napięcie oraz jędrność skóry. Szczególnie istotne są tu witaminy B2 oraz B3. Pierwsza odpowiada za procesy rogowacenia oraz regeneracji naskórka. Jej niedobór skutkuje przesuszoną, matową skórą. Mogą także pojawić się zajady – nieestetyczne pęknięcia w kącikach ust. Witamina B3 odpowiada za nawilżenie skóry.

Witamina B kompleks pozwoli na skuteczną walkę z trądzikiem, zajadami, nadmiernym wypadaniem włosów. To także remedium na szorstką, matową i przesuszoną skórę. Jej suplementacja, szczególnie w okresie jesienno–zimowym, pozwoli nam zachować promienny, świeży wygląd.

Zdj. główne: engin akyurt/unsplash.com

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Musisz zobaczyć

Przeczytaj więcej

post-image
Be fit Porady

Co ubrać na trekking?

Wyprawy trekkingowe mogą być cudownym przeżyciem i świetnym narzędzie do poprawy kondycji fizycznej oraz rozwoju osobistego. Sprawdź, jak się do nich przygotować i w co ubrać się, wychodząc z domu.
Czytaj więcej