Be healthy Żyj zdrowo

Jaki wpływ na zdrowie skóry ma aktywność fizyczna?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Wysiłek fizyczny ma zbawienny wpływ zarówno na całe nasze ciało, jak i zdrowie psychiczne. Pomaga walczyć ze stresem i buduje naszą odporność. Leczy wiele chorób i jest nieodłącznym elementem w walce z zaburzeniami hormonalnymi. Aktywność fizyczna ma zatem zbawienny wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu. Jeśli jeszcze nie pokochałaś sportu, to gwarantujemy, że dzisiejszy artykuł zmieni Twoje nastawienie. 

Czy ćwiczenia wpływają na stan naszej skóry?

Oczywiście! Skóra składa się z trzech warstw – naskórka, skóry właściwej i tkanki podskórnej, a ruch ma korzystny wpływ i oddziałuje na wszystkie jej poziomy. Skóra jest naszym najwartościowszym płaszczem ochronnym. Chroni narządy człowieka przed zakażeniami i uszkodzeniami. Przez to sama często jest skazana na zadrapania, siniaki i urazy, dlatego musimy o nią dbać nie tylko od zewnątrz, ale i od wewnątrz. Sport odgrywa tutaj bardzo ważną rolę. 

Czy zły stan cery może być efektem braku ruchu?

Gimnastyka w domu, z trenerką na YouTubie albo na siłowni w grupie lub z trenerem personalnym podnosi nasze tętno i ciśnienie krwi. Zwiększony jest również przepływ krwi, a przez to komórki skóry wypełniają się składnikami odżywczymi. Brak aktywności fizycznej  może skutkować trądzikiem. Zmarszczki szybciej pojawiają się na cerze osób, które nie są aktywne fizycznie. Brak aktywności może też być przyczyną szarej, zwiotczałej skóry. 

Swędzenie skóry

Swędzenie skóry całego ciała to kolejny problem, który możemy zwalczyć aktywnością fizyczną. Przyzwyczajony do siedzącego trybu życia organizm na każdy sporadyczny wysiłek, np. spacer, czy przejażdżkę rowerem zareaguje alergicznie. Ciało nie wie co się z nim dzieje, mięśnie i komórki skóry w końcu otrzymują odpowiedni napływ krwi. Rosnące ciśnienie podrażnia nerwy i prowadzi do nieznośnego swędzenia!

Ćwiczenia w parku i w lesie

Pamiętajmy, że ćwicząc na świeżym powietrzu, wystawiamy naszą skórę na działanie promieni słonecznych, które są nam niezbędne do życia. Witamina D, której źródłem jest słońce, buduje nasz organizm. Przebywanie w zamkniętych pomieszczeniach nie wpływa dobrze na naszą skórę. Pory zatykają się, a to najprostsza droga do powstawania znienawidzonych zaskórników.

Zimna woda zdrowia doda

Zyskujące w ostatnich latach na popularności morsowanie ma pozytywny wpływ na naszą skórę. Napina ją, wygładza i ujędrnia w sposób, w jaki nawet najdroższy krem nie jest w stanie tego zrobić. Morsowanie to cudowny sposób na walkę z cellulitem. Nie zapominaj przy tym o stretchingu, do którego potrzebujemy tylko maty lub koca i kilku minut dziennie. Skóra odpłaci Ci się pięknym wyglądem. To samo można powiedzieć o jodze, którą uprawiać może każdy, niezależnie od poziomu wytrenowania i wieku.

Pamiętaj, że nie musisz od razu przebiec maratonu, wejść do lodowatego Bałtyku albo zapisać się na wszystkie zajęcia jogi w okolicy. Aktywność sportowa przynosi najlepsze efekty gdy wykonywana jest regularnie i starannie. Ważne jest, by wyzbyć się poczucia presji, nie robić tego za karę, a odnaleźć balans i czerpać radość z ćwiczeń. 

Zdj. główne: Vika Strawberrika/unsplash.com

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Musisz zobaczyć

Przeczytaj więcej

post-image
Reklama

Jak wzmocnić odporność jeszcze przed zimą?

Odporność to zdolność organizmu do identyfikacji i zwalczania wszelakich czynników chorobotwórczych, tych ożywionych (bakterie, grzyby czy pasożyty) i nieożywionych (np. wirusy) oraz niepodatność na rozmaite czynniki zewnętrzne, które mogą zaburzać prawidłowe funkcjonowanie organizmu.
Czytaj więcej