Be healthy Żyj zdrowo

Jak używki wpływają na nasze sportowe wyniki?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Julia Nastogadka/unsplash.com

Używki, takie jak alkohol, papierosy czy narkotyki, nawet te lekkie, mają bardzo negatywny wpływ na nasze zdrowie. Zwłaszcza, jeśli ćwiczymy, może się to odbić negatywnie na naszych wynikach. Zatem jeśli zależy Ci na tym, aby kompleksowo zadbać o swoją sylwetkę, dowiedz się, jak używki mogą zniweczyć Twoje starania o lepszą kondycję i zdrowie!

Używki – dlaczego warto je ograniczyć

Używki, do których zaliczamy papierosy, alkohol i narkotyki, mają destrukcyjny wpływ na nasze życie, zwłaszcza jeśli masz tendencję do ich nadużywania. Wówczas możesz nabawić się naprawdę poważnych schorzeń, a przy tym jeśli ćwiczysz, Twoje wyniki nie będą widoczne.

Zacznijmy od tego, że okazjonalne picie alkoholu czy palenie papierosów, raz na kilka miesięcy, nie zaszkodzi nam w znaczącym stopniu. Jednak jeśli nadużywamy tych środków, może się to okazać bardzo groźne. Nie wspominając nawet o narkotykach. Wśród nich najpopularniejsza jest marihuana, która klasyfikowana jest jako środek lekki. Jednak wszystkie używki mogą uzależniać, bez względu na ich stopień działania. Jak wpływają na nasze wyniki w sporcie?

Sport i używki – dlaczego nie powinno się ich łączyć?

Sport wymaga od nas wysokiej wydolności płuc i organizmu. Dzięki temu ćwiczenia sprawiają, że spalamy tkankę tłuszczową, wzrasta masa mięśniowa, a przy tym poprawiamy naszą kondycję. Regularne palenie papierosów uniemożliwia nam osiąganie zadowalających rezultatów. Szybciej się męczymy, często mamy także problem ze złapaniem oddechu, a co za tym idzie, wolniej spalamy tłuszcz, a ćwiczenia nie są skuteczne.

To samo tyczy się marihuany. Palenie konopi sprawia, że objętość płuc znacznie się zmniejsza, a przy tym wzrasta niechęć do prowadzenia zdrowego trybu życia. Do tego jesteśmy ospali i nie myślimy trzeźwo, nawet kilka dni po zażyciu. Brak regularnych ćwiczeń sprawia, że już po tygodniu przestajemy widzieć efekty i ciężko nam ponownie wrócić do zdrowych nawyków.

W kwestii alkoholu sprawa ma się jeszcze inaczej. Wpływa on na układ krwionośny, a np. piwo jest niezwykle kaloryczne. Zatem, zamiast chudnąć, tyjemy, a do tego nasze serce wolniej pompuje krew i szybciej się męczymy. Regularne spożywanie alkoholu, a także łączenie go z innymi używkami, może być dla naszego organizmu destrukcyjne. Historie wielu pacjentów z otyłością pokazują, że nie tylko niezdrowe pożywienie miało wpływ na ich tuszę, ale również używki, które tylko spotęgowały efekt, a przy tym skutecznie zniechęciły ich do pracowania nad sobą. 

Warto zatem unikać spożywania alkoholu, palenia papierosów czy zażywania narkotyków, nie tylko, kiedy jesteśmy aktywni fizycznie. Środki psychoaktywne niezwykle szybko uzależniają i sprawiają, że komfort naszego życia gwałtownie spada, a powrót do normalności staje się niezwykle ciężki.

Zdj. główne: Julia Nastogadka/unsplash.com

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Musisz zobaczyć

Przeczytaj więcej

post-image
Be fit Porady

Co ubrać na trekking?

Wyprawy trekkingowe mogą być cudownym przeżyciem i świetnym narzędzie do poprawy kondycji fizycznej oraz rozwoju osobistego. Sprawdź, jak się do nich przygotować i w co ubrać się, wychodząc z domu.
Czytaj więcej