Be healthy Żyj zdrowo

Jak nie przytyć podczas pracy zdalnej?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Vlada Karpovich z Pexels

Przez ostatnich parę miesięcy większość z nas musiała całkowicie zmienić miejsce pracy na home office. U niektórych negatywnie odbija się to nie tylko na samopoczuciu, ale również na wadze. 

Ciągły dostęp do lodówki sprzyja podjadaniu, a dodatkowo zważając na wszystkie obostrzenia i pogodę za oknem zdecydowanie ograniczamy aktywność fizyczną. W artykule zebraliśmy praktyczne wskazówki, które pomogą nie przytyć podczas pracy online w domu.

To istotne ze względu na nasz wygląd, ale zwłaszcza z uwagi na zdrowie.

Jak zadbać o siebie na zdalnym? 

Przygotowaliśmy kilka wskazówek, które pomogą zadbać o linię podczas pracy w domu. Warto powoli wprowadzać nowe nawyki, dbając o dobre samopoczucie. 

  1. Wybierz się na spacer

Kiedy większość z nas pracowała poza domem, codziennie dostarczaliśmy sobie małą porcję ruchu – spacer do metra czy na tramwaj, wchodzenie po schodach… Ta niezauważalna aktywność dodawała się każdego dnia i pomagała utrzymać nas w formie. 

Teraz, gdy poruszamy się zazwyczaj między kuchnią a salonem, warto umyślnie o siebie zadbać. Codziennie postaraj się wyjść z domu na chociaż 20-40 minut – to ponad 3 godziny w tygodniu! Spacery po okolicy będą korzystne dla Twojego zdrowia i samopoczucia. To także niepowtarzalna okazja, żeby odkryć ciekawe miejsca niedaleko Twojego domu. 

  1. Zaplanuj godziny posiłków

Podczas pracy zdalnej, kiedy większość z nas swobodniej może regulować tempo realizacji poszczególnych zadań, być może łatwiej będzie zadbać o regularne spożywanie posiłków o ustalonych porach. Trzymanie się stałej godziny jedzenia pozwoli lepiej regulować poziom cukru we krwi, co wpływa na pobudzenie i możliwość koncentracji. Co więcej, przy regularnym jedzeniu zdecydowanie łatwiej powstrzymać się od podjadania. Dietetycy zalecają jedzenie 4-5 niewielkich posiłków w ciągu dnia, zachowując minimum 3 h odstępu między nimi.

  1. Wprowadź aktywność fizyczną

Wszyscy wiemy, jak trudno jest zmotywować się do ćwiczeń w domu. Ze względu na ciągle zmieniające się warunki korzystania z siłowni warto spróbować się przełamać i wprowadzić nawyk samodzielnych treningów. Zdecydowanie lepiej stopniowo zwiększać długość i intensywność ćwiczeń. To pozwoli zachować motywację przez dłuższy czas.

Początkowo zacznij od 20-minutowego treningu dwa razy w tygodniu. Przydatne nagrania łatwo znajdziesz na kanałach na YouTube (polecamy m.in. Blogilates). Kiedy to stanie się za mało wymagające, możesz wydłużać czas. Regularne ćwiczenia pozytywnie wpływają na ciało, ale mają także działanie przeciwdepresyjne.

  1. Ogranicz słodycze

Prosta zasada mówi, że czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal – to zdanie doskonale odnosi się również do podjadania. Schowaj wszystkie słodycze i nie trzymaj batoników obok swojego miejsca pracy. To zdecydowanie ułatwi zmniejszenie podjadania.

Unikaj kupowania łakoci oraz wysoko przetworzonych produktów spożywczych do domu. W ten sposób również unikniesz pokusy, aż w końcu przestanie Ci ich brakować.

  1. Zadbaj o swoje jelita

Sprawny system metaboliczny jest podstawą zachowania dobrego wyglądu i smukłej sylwetki. Wprowadzaj do swojej diety błonnik, który przyspiesza pracę układu trawiennego.

Dodatkowo pamiętaj o jedzeniu świeżych owoców i warzyw, a także o piciu minimum 2 litrów wody dziennie. 

  1. Przestrzegaj kaloryczności

Podstawową zasadą, żeby nie przytyć, jest przyjmowanie mniejszej (lub wystarczającej) ilości kalorii, niż nasz organizm naturalnie potrzebuje w takim trybie funkcjonowania.

Wraz z siedzącym sposobem pracy i mniejszą aktywnością fizyczną zapotrzebowanie kaloryczne spada. Warto dostosować do tego również dietę i zwyczajnie postarać się jeść trochę mniej. Najlepiej skonsultować się z doświadczonym dietetykiem, który pomoże dobrać jadłospis dostosowany do Twoich preferencji. 

Warto pamiętać o zachowaniu zdrowego umiaru. W trosce o piękną sylwetkę, ale przede wszystkim o nasze zdrowie, warto starać się utrzymywać odpowiednio zbilansowaną dietę, unikać podjadania, a co najważniejsze, włączyć aktywność fizyczną do codziennych zajęć. 

Zdjęcie główne: Vlada Karpovich z Pexels

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Musisz zobaczyć

Przeczytaj więcej