Zajęcia

Sporty wodne – który będzie dla Ciebie najlepszy?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Fot. Daniel Torobekov/Pexels.com

Lato – pora roku, w której czasu wolnego jest więcej. Często spędzamy go nad wodą, gdzie można choć na chwilę poczuć ulgę od szalejących upałów. Oprócz klasycznego plażowania można ten czas poświęcić na uprawianie sportów wodnych. Na który z nich się zdecydować?

Pływanie

To chyba najpopularniejsza forma spędzania czasu nad wodą. Jeśli nie umiesz pływać, warto zastanowić się nad rozpoczęciem nauki pływania. Sport ten możesz uprawiać przez cały rok – na krytych basenach rekreacyjnych. Pływanie pozwala zrelaksować całe ciało oraz poprawia kondycję fizyczną. Szczególnie powinny zwrócić na nie uwagę osoby, które borykają się z problemami z kręgosłupem. 

Nurkowanie

Sport, który jest poziom wyżej od pływania. Nurkowania powinny spróbować osoby odważne i ciekawe świata. Jeśli tylko mamy odpowiedni sprzęt i weźmiemy kilka lekcji, możemy zwiedzać cały podwodny świat – rafy koralowe, egzotyczne jaskinie i malownicze akweny wodne. Nurkowanie to sposób na niezapomniane wspomnienia i poznanie wodnego świata z zupełnie innej perspektywy. 

Kajakarstwo

Kajakarstwo to sport, do którego nie trzeba mieć specjalnych uprawnień. Wystarczy opanować sztukę posługiwania się wiosłem i nauczyć się reagować w sytuacjach, gdy kajak się przewróci. Wiosłowanie poprawia naszą kondycję, wzmacnia mięśnie, serce, układ krążenia i układ oddechowy. 

Wakeboarding

Wakeboarding łączy w sobie elementy surfingu, snowboardu i nart wodnych. Stojąc na specjalnej desce do wakeboardingu, trzymamy się drążka przyczepionego do wyciągu lub motorówki. W ten sposób ślizgamy się po wodzie na desce. Sport dzięki swojej dynamiczności i nieprzewidywalności dostarcza niesamowitych wrażeń i wspomaga wydzielanie endorfin. Podczas ślizgania się, pracują mięśnie głębokie odpowiedzialne za stabilizację kręgosłupa. Sport uczy także utrzymania równowagi i balansu ciała.

Kitesurfing

W kitesurfingu siłą napędową jest wiatr. Do stóp, za pomocą butów, przyczepia się specjalną deskę, a do tułowia uprząż zwaną trapezem i bar, dzięki któremu można trzymać wyprofilowany latawiec. Dzięki falom oraz sile wiatru kitesurfer może się wzbijać w powietrze. Ten sport wpływa pozytywnie na naszą kondycję oraz równowagę – musimy dobrze balansować ciałem, aby utrzymać sprzęt. Dodatkowo podczas surfowania zaangażowane są wszystkie mięśnie naszego organizmu. 

Windsurfing

Windsurfing to bardzo popularna ostatnimi czasy dyscyplina, szczególnie tam, gdzie woda jest pędzona przez wiatr i fale. Osoba uprawiająca windsurfing stoi na specjalnej desce i podtrzymuje ruchomy żagiel. Wykorzystuje wiatr i balans swojego ciała, aby poruszać się po wodzie. Niebywałą zaletą tej dyscypliny sportu jest wzmocnienie kręgosłupa oraz mięśni ramion i nóg. 

Flyboard

Sport ten może na początku wydawać się niezwykle trudny, dlatego warto na początku skorzystać z porad instruktora. Dzięki specjalnie zaprojektowanej turbinie i rurze osoba uprawiająca flyboard ma możliwość unoszenia się nad wodą. Niezapomniane przeżycia i podwyższony poziom adrenaliny gwarantowane!

Paddleboarding

Paddleboarding to dość nowa dyscyplina sportu i z roku na rok zyskuje sobie coraz większe grono fanów. Polega na napędzaniu deski za pomocą wiosła podczas leżenia lub klęczenia. Sport ten pomaga wzmocnić mięśnie ramion oraz koordynację ruchową. 

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Musisz zobaczyć

Przeczytaj więcej

post-image
Be fit Porady

Co ubrać na trekking?

Wyprawy trekkingowe mogą być cudownym przeżyciem i świetnym narzędzie do poprawy kondycji fizycznej oraz rozwoju osobistego. Sprawdź, jak się do nich przygotować i w co ubrać się, wychodząc z domu.
Czytaj więcej