Zajęcia

Pilates – dlaczego warto zapisać się na te zajęcia?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Fot. Andrea Piacquadio/Pexels.com

Szukasz treningu, który wzmacnia wszystkie partie ciała, a jego regularne uprawianie sprawi, że zredukuje się stres, który nagminnie Cię nawiedza? Postaw na pilates!

Bieganie, jazda na rowerze czy wycisk na siłowni nie są dla Ciebie odpowiednią formą aktywności? Może powinnaś się zdecydować na pilates! To integrujące i napęłniające pozytywną energią zajęcia z pogranicza fitnessu i jogi, polecane także dla osób po różnych kontuzjach czy operacjach ortopedycznych. Podpowiadamy, dlaczego warto zapisać się na zajęcia pilates.

Równowaga w organizmie – osiągniesz ją dzięki zajęciom pilates

Większość osób, które chcą zacząć swoją przygodę z fitnessem, szybko się zniechęca, ponieważ od razu porywa się na zbyt głęboką wodę. Chodzi o to, że jeśli dawno nie miałaś zbyt wiele wspólnego z regularną aktywnością fizyczną, a chcesz np. zrzucić kilka nadprogramowych kilogramów czy po prostu zadbać o zdrowie, to nie zaczynaj ćwiczeń od morderczych treningów na siłowni, biegania ponad siłę i własne możliwości. Zamiast sobie pomóc – tylko zaszkodzisz.

Warto zacząć swoją przygodę z fitnessem od lżejszych, ale również przynoszących dobre efekty ćwiczeń, na przykład pilatesu. To forma ćwiczeń, która wzmocni Twój kręgosłup, pozwoli zgubić znienawidzone “boczki”, nauczy utrzymywania prawidłowej postawy, a co więcej, da szansę osiągnąć harmonię nie tylko ciała, ale i ducha.

Mocniejsze mięśnie i ulga dla kręgosłupa

Postaw na pilates, dzięki regularnym treningom zyskasz między innymi mocniejsze mięśnie całego ciała. Zaletą tej formy aktywności jest to, że ćwiczenia zwiększają siłę mięśni, zwłaszcza tych brzucha, ale także dna miednicy. To świetna wiadomość dla kobiet, ponieważ to partia mięśniowa, która podtrzymuje między innymi pęcherz moczowy, a jej ćwiczenia zapobiegają obniżaniu się narządów rodnych.

Regularne uczęszczanie na pilates to też prawdziwa ulga dla przeciążonego kręgosłupa. Dlaczego? Ponieważ ćwiczenia wzmacniają mięśnie, które podpierają i stabilizują kręgosłup, co w rezultacie pozwala utrzymać prawidłową pozycję i poprawia postawę całego ciała. Przestaniesz się garbić, a ćwicząc regularnie pilates pozbędziesz się też bólu pleców.

Treningi pilatesu są też dobrą opcją na walkę ze znienawidzonym tłuszczykiem, który odkłada się w najmniej chcianych miejscach, na przykład w tzw. “boczkach”. Pilates opiera się na treningu z ciężarem własnego ciała, w głównej mierze chodzi o ćwiczenia siłowe, ale też jest urozmaicony o elementy jogi i baletu. Mówiąc najprościej, pilates można ćwiczyć śmiało w domu, bo ruchy i figury, które wchodzą w skład treningu, znamy doskonale ze szkolnych lekcji wychowania fizycznego.

Pilates to trening urozmaicony

Pilates jest treningiem urozmaiconym, choć z pozoru może wydawać się bardzo spokojny. Łączy w sobie elementy łagodnych ćwiczeń gimnastycznych, oddechowych i oczywiście rozciągających. Aby odpowiednio wykonywać treningi pilatesu, trzeba poznać, zrozumieć i prawidłowo wykonywać metodę, na której się opiera.

Trening pilatesu opiera się na kilku podstawach, które, stosowane wspólnie, tworzą drogę do sukcesu. Po pierwsze, ćwicząc, musimy pamiętać o powolnym i głębokim oddechu. Powietrze należy wdychać nosem, a wydychać ustami. Kolejną ważną kwestią jest skoncentrowanie się na dokładnym i niezwykle precyzyjnym wykonywaniu każdego z ćwiczeń.

Kontrola to kolejna podstawa metody treningu pilatesu. Wykonując ćwiczenia musimy mieć świadomość własnego ciała, starać się nad nim panować. Płynność i dokładność są także bardzo istotne. Warto też skupić się na jakości ćwiczeń, a nie ilości powtórzeń. Zawsze np. warto zrobić mniej, ale dokładnych i prawidłowo wykonanych przysiadów, niż pójść w ilość, która często idzie w parze z bylejakością.

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Musisz zobaczyć

Przeczytaj więcej