Be fit Ćwiczenia

Trekking – sposób na bycie w formie

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Trekking to nie tylko sposób na ciekawie spędzony czas na świeżym powietrzu, ale także doskonałe uzupełnienie planu treningowego. Warto więc skorzystać z pięknej pogody i urozmaicić go wycieczką w góry. Dowiedz się, czego będziesz potrzebować na szlaku oraz jak się przygotować do górskiego treningu.

Czym tak naprawdę jest trekking?

Według definicji treking jest to forma turystyki uprawiana w trudnych warunkach terenowych i klimatycznych. Zazwyczaj kojarzymy go z górską wędrówką, chociaż niekoniecznie musi tak być. Inne formy tej aktywności to na przykład trekking pustynny, tropikalny, lodowcowy lub rzeczny. Jednak w naszych warunkach klimatycznych, rzeczywiście największą popularnością cieszy się odmiana górska. Dzięki gwarancji pięknych krajobrazów i ogromnej satysfakcji po zdobyciu szczytu przyciąga on coraz więcej ludzi. Scenerię, w której odbywają się takie wędrówki, stanowią wierzchołki, granie oraz przełęcze. Oferuje on niezliczone możliwości, ponieważ istnieją odmiany łatwe i trudne. Trekking może więc uprawiać każdy, kto dysponuje choć dość dobrą kondycją fizyczną.

Co zabrać ze sobą?

Przygotowując się na wycieczkę trekkingową, warto pamiętać o kilku aspektach. Przede wszystkim zadbaj o odpowiednie obuwie trekkingowe. Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoje buty będą najwyższej jakości i świetnie sprawdzą się na wielogodzinnych wycieczkach górskich, to zdecydowanie warto wybrać obuwie marki  Salomon. Chodzenie po górach w sandałach, czy nawet trampkach stanowczo odradzamy, choć wielu śmiałków próbowało. Pamiętaj także, aby dobrać odpowiedni rozmiar – buty górskie powinny być wręcz idealnie dopasowane, co pozwoli uniknąć powstawania otarć i bąbli.

W górach przyda się także odpowiednia odzież. Najlepiej sprawdzi ta typowo górska, wykonana z oddychających materiałów, którą kupisz w sklepie sportowym. Warto również zdecydować się na bieliznę termoaktywną, która odciąga od skóry wilgoć i dopasowuje się do temperatury powietrza. Nie zapominaj także o wygodnych i grubych skarpetkach, które sprawią, że pokonywanie szlaku będzie znacznie wygodniejsze. Zabierz także okulary przeciwsłoneczne oraz czapkę, która latem ochroni Twoją głowę przed słońcem, a zimą zapobiegnie odmrożeniom.

Koniecznie zaopatrz się także w duży i pakowny plecak, do którego zmieszczą się wszystkie najpotrzebniejsze przedmioty. Powinien on być przede wszystkim lekki i wygodny, aby noszenie go nie było zbyt uciążliwe. Świetnie sprawdzi się model posiadający wiele kieszeni i przegródek, aby nie zrobił się niepotrzebny bałagan i żeby wszystko było pod ręką. A co do niego zabrać? Przede wszystkim prowiant oraz wodę, aby uzupełnić swoją energię. Przyda się także krem z filtrem UV, mapa, power bank oraz aparat fotograficzny, aby uwiecznić piękne widoki. Nie zapomnij również o zapakowaniu apteczki.

Polskie szlaki idealne na trekking

Polskie góry mają wiele do zaoferowania – również fanom trekkingu. Wiele szlaków sprawdzi się, jeśli chcesz spróbować tej nieco cięższej odmiany wspinaczki górskiej. Jakie będą najlepsze? Przede wszystkim warto udać się na Orlą Perć w Tatrach Wysokich. Jest to dość krótki szlak, jednak nosi miano jednego z najtrudniejszych i najbardziej niebezpiecznych szlaków turystycznych w Polsce, dlatego też nie polecamy go osobom całkowicie początkującym. Propozycją na dłuższe, kilkudniowe wędrówki będzie Główny Szlak Beskidzki. Wiedzie on przez najwyższe partie Beskidów od Ustronia do Wołosatego. Jeśli jednak dopiero zaczynasz przygodę z trekkingiem, to doskonałą propozycją będzie piękny szlak Grzbietu Karkonoszy. 

Zdjęcie główne: Pixabay/pexels.com

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Musisz zobaczyć

Przeczytaj więcej

post-image
Reklama

Jak wzmocnić odporność jeszcze przed zimą?

Odporność to zdolność organizmu do identyfikacji i zwalczania wszelakich czynników chorobotwórczych, tych ożywionych (bakterie, grzyby czy pasożyty) i nieożywionych (np. wirusy) oraz niepodatność na rozmaite czynniki zewnętrzne, które mogą zaburzać prawidłowe funkcjonowanie organizmu.
Czytaj więcej