Porady

Ciężarki na kostki i nadgarstki – modne akcesoria do ćwiczeń

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Chociaż intensywny wysiłek fizyczny podczas upałów nie jest wskazany, to ćwiczenia fitness w klimatyzowanym pomieszczeniu możemy bez obaw wykonywać. A jak i z czym ćwiczyć? Obecnie popularne są ciężarki na kostki i nadgarstki. 

Jeśli jesteś już wprawiona w treningach i masz całkiem dobrą kondycję fizyczną, to może czas pomyśleć o dodatkowym obciążeniu podczas ćwiczeń, które wzmocni dodatkowo trening, a co za tym idzie i Twoje mięśnie?

By trening nie był nudny. Postaw na obciążniki na kostki i nadgarstki

Ćwiczenia z obciążeniem są coraz popularniejsze nie tylko w profesjonalnych siłowniach czy na zajęciach prowadzonych przez wykwalifikowanych trenerów. Jeśli ćwiczymy sami w domu, to również możemy wykonać trening z ciężarkami. W ostatnim czasie modnymi akcesoriami do ćwiczeń stały się tzw. obciążniki na kostki i nadgarstki. Dlaczego są tak popularne? Są to akcesoria, które stanowią efektywne wzmocnienie zwykłego treningu i można ich używać nawet podczas wykonywania podstawowych ćwiczeń gimnastycznych. Jednak profesjonalni trenerzy i zawodowi sportowcy nie polecają ich osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę z aktywnością fizyczną. Dlaczego? Ponieważ gdy będziemy niezbyt dobrze przygotowani fizycznie, to możemy nadwyrężyć mięśnie. 

Trening z ciężarkami. Jakie daje korzyści?

Największym plusem treningu z ciężarkami jest wzmocnienie mięśni rąk i nóg. W sklepach z akcesoriami sportowymi dostaniemy przeróżne rodzaje ciężarków mocowanych na nogach i rękach. Jak wybrać te najodpowiedniejsze dla nas? Jeśli chodzimy na grupowe treningi, to najlepiej zapytać o radę naszego trenera, który już zapewne zna nasze możliwości treningowe i widzi, nad jakimi partiami ciała musimy jeszcze popracować. Jeśli trenujemy sami, to warto zasięgnąć opinii o akcesoriach na forach sportowych, gdzie wypowiadają się specjaliści.

Ciężarki na kostki i nadgarstki mogą nam posłużyć podczas ćwiczeń zamiast tradycyjnych treningowych hantli, które musimy trzymać samodzielnie. Zaś obciążniki na kostki i nadgarstki łatwo przymocujemy do ciała za pomocą elastycznych rzepów. Poza tym nie są zbyt ciężkie – waga takich dodatkowych ciężarków waha się zwykle od 0,5 kg do 2 kg. Ich zaczepy z łatwością można dopasować do każdego ciała.

Czy sprawdzą się podczas każdych ćwiczeń?

Pojawia się jednak pytanie, czy takich obciążników można używać podczas każdych ćwiczeń? Odpowiadając sobie na to pytanie, musimy pamiętać, że głównym zadaniem ciężarków jest wzmocnienie mięśni, więc powinno się ich używać głównie podczas treningów wzmacniających nasze ciało. Ciężarki na kostki i nadgarstki świetnie sprawdzą się jako łącznik w treningu, podczas którego wykonujemy ćwiczeń z obciążeniem własnego ciała z treningiem siłowym. Kupno takich ciężarków i trening z nimi jest polecany zwłaszcza  osobom, na które tradycyjny trening już nie działa. Stał się zbyt monotonny i nie widzą efektów ćwiczeń.

Obciążniki na kostki i nadgarstki są doskonałą formą urozmaicenia dotychczasowych ćwiczeń. Ale w sytuacji dynamicznych ćwiczeń, takich jak przysiady z wyskokiem, lepiej zrezygnować z obciążników. Dlaczego? Ponieważ wszelkie skipy z obciążnikami na kostkach i ćwiczenia wymagające nadmiernej dynamiki (skakania) są niestety dość ryzykowne dla naszych stawów. Ćwiczeniem, do którego można użyć dodatkowych obciążników, jest tzw. jaskółka. Ważne, by naprzemienne unoszenie rąk i nóg robić wolno i dokładnie,  a na pewno poczujemy dodatkowe ciężarki.

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Musisz zobaczyć

Przeczytaj więcej

post-image
Be fit Porady

Co ubrać na trekking?

Wyprawy trekkingowe mogą być cudownym przeżyciem i świetnym narzędzie do poprawy kondycji fizycznej oraz rozwoju osobistego. Sprawdź, jak się do nich przygotować i w co ubrać się, wychodząc z domu.
Czytaj więcej