Be fit Ćwiczenia

Ćwiczenia dla zapracowanych – szybkie treningi, które ukształtują sylwetkę

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Przedstawiamy dwa treningi, które genialnie sprawdzą się dla osób, które nie mają zbyt wiele czasu na ćwiczenia. Dzięki nim szybko zobaczysz efekty. Z pewnością znajdziesz wolną chwilę na taką aktywność fizyczną. 

Skuteczny trening EMS

Warto na samym początku zadać pytanie – co to jest trening EMS? Najprościej mówiąc, jest to połączenie aktywności fizycznej z elektryczną stymulacją mięśni. Od lat jest to metoda treningowa, która jest stosowana zarówno przez sportowców, jak i przez fizjoterapeutów. Poza tym ten trening jest odpowiedni dla osób zapracowanych, ponieważ może być szybki i skuteczny. Pozwala spalić dużą ilość kalorii w krótkim czasie. Co więcej, podczas takich ćwiczeń eliminuje się obciążenie stawów oraz kręgosłupa, przez co łagodzi się przykładowo bóle pleców. Specjalne impulsy elektryczne wpływają też na przyspieszenie metabolizmu. Pozwalają osiągnąć zdrową sylwetkę, a oprócz tego wpływają pozytywnie na jędrność ciała. Z tego powodu są tak cenione przez panie. 

Tego typu indywidualne metody treningowe wykorzystują specjalne studia EMS. Mają one specjalistyczny, nowoczesny sprzęt, który jest niezbędny do takiej aktywności fizycznej. Jeśli interesujesz się takimi ćwiczeniami, poszukaj, czy takie miejsca znajdują się w Twojej okolicy. Przez to, że takie treningi stają się coraz bardziej popularne w Polsce, to powstaje więcej punktów, w których można wykonywać aktywność z wykorzystaniem elektrostymulacji mięśni. 

Trzeba jednak pamiętać, że takie ćwiczenia są przeznaczone dla osób pełnoletnich. Mogą je wykonywać zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Przed rozpoczęciem tej aktywności trener musi przeprowadzić wywiad, aby wykluczyć przeciwwskazania. Niektórymi z nich są ciąża, choroba nowotworowa i rozrusznik serca. Przed rozpoczęciem upewnij się, że dana osoba, która prowadzi taki trening, odbyła specjalne szkolenia dla trenerów personalnych. Wtedy możesz mieć pewność, że ćwiczenia będą przeprowadzane w profesjonalny i w bezpieczny sposób. Certyfikowane kursy mogą być odbywane na przykład w Akademii MEON EMS. Taka osoba ma odpowiednią wiedzę na ten temat i wie jak pracować z tym systemem. 

Trening interwałowy

Dla zapracowanych osób często polecany jest także trening interwałowy. Dzieje się tak między innymi z tego powodu, że nie musi on trwać długo, aby był skuteczny. Na takie intensywne ćwiczenia wystarczy przeznaczyć 25 minut i doliczyć do tego rozgrzewkę. Nie powinno się go wykonywać więcej niż trzy razy w tygodniu. Zalecane jest jednak, że wystarczy tylko raz czy dwa. Z tego powodu trzeba stosować odpowiednie przerwy, trwające około 48 godzin. Taki trening polega na wykonywaniu intensywnej aktywności, rozdzielonej nieco lżejszymi ćwiczeniami. Dla początkujących nie zaleca się łączenia go z innymi formami treningowymi. To szczególna zaleta, jeśli nie masz czasu na codzienną aktywność fizyczną. 

Trening interwałowy przynosi korzyści dla sylwetki i samopoczucia. Może być wykonywany zamiast treningów cardio. Dzieje się tak z tego powodu, że redukuje on tkankę tłuszczową i przyspiesza metabolizm. Poprawia też wydolność tlenową organizmu. To bardzo dobra aktywność dla osób, które miały już jakieś doświadczenie ze sportem lub z intensywnymi ćwiczeniami. Wtedy organizm będzie już przyzwyczajony do wysiłku i lepiej zniesie taki trening. Takie treningi polecane są też dla biegaczy. Szybsze odcinki są w tym przypadku przeplatane tymi wolniejszymi. To świetny sposób na poprawę wydolności. Jest polecany przez wielu sportowców, którzy niejednokrotnie go wykorzystują. 

Zdjęcie główne: materiał od klienta

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Musisz zobaczyć

Przeczytaj więcej

post-image
Be fit Porady

Co ubrać na trekking?

Wyprawy trekkingowe mogą być cudownym przeżyciem i świetnym narzędzie do poprawy kondycji fizycznej oraz rozwoju osobistego. Sprawdź, jak się do nich przygotować i w co ubrać się, wychodząc z domu.
Czytaj więcej