Be fit Zajęcia

Aqua aerobik – rodzaje ćwiczeń i jego wpływ na sylwetkę

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Aqua aerobik do niedawna kojarzył się z ćwiczeniami dla seniorów lub osób puszystych i schorowanych. Dzisiaj wiadomo, że to doskonały sposób na aktywność fizyczną dla każdego, bez względu na wiek czy masę ciała. 

Polecany jest dla osób, które w wyniku różnych kontuzji nie mogą wykonywać ćwiczeń na siłowni. Chcesz dowiedzieć się więcej?

Oto wszystko co powinieneś wiedzieć o aqua aerobiku

Jedną z najważniejszych kwestii jest fakt, że przy aqua aerobiku nie jest potrzebna umiejętność pływania. Ćwiczenia wykonywane są bowiem w płytkich zbiornikach wodnych, sięgających przeważnie do pasa. Gdy intensywność zajęć się zwiększa, przechodzi się na głębszą wodę. Do wyboru jest wiele ćwiczeń, od tradycyjnego aerobiku, po ćwiczenia z pianką, a kończąc na podwodnym rowerku. Przyjrzyjmy się bliżej korzyściom jakie daje ten sport.

Aqua aerobik, czyli same korzyści

Od lat ta forma aktywności zalecana jest osobom, które wymagają rehabilitacji. Woda ułatwia poruszanie się i wykonywanie wielu ćwiczeń. Sprawdza się nawet dla osób, które mają problemy z chodzeniem. Ćwiczenia wodne poprawiają sprawność oraz wydajność mięśni, a do tego nie obciążają kręgosłupa. 

Co ważne, podczas takich ćwiczeń woda chłodzi ciało, co zmniejsza uczucie zmęczenia. W przypadku kobiet aqua aerobik działa jak masaż limfatyczny, pomaga zwalczyć cellulit i wspomaga usuwanie toksyn z organizmu. Pozwala w przyjemny sposób poprawić kondycję, wyrzeźbić sylwetkę i zbudować masę mięśniową.

Wodne ćwiczenia w praktyce

Podczas aqua aerobiku mięśnie nie są nadmiernie obciążone, jak ma to miejsce przy tradycyjnych ćwiczeniach. Zajęciom w wodzie zazwyczaj towarzyszy muzyka, co również poprawia komfort treningu. Wszystko oczywiście nadzoruje wykwalifikowany trener, który narzuca tempo i pokazuje, jak wykonywać poszczególne figury. Aqua aerobik dzieli się na trzy etapy, które można podzielić pod względem głębokości wody:

  • płytka bez sprzętu,
  • średnia z możliwością dodania różnych akcesoriów,
  • głęboka z piankowymi sztangami i ciężarkami.

Każdy z nich dostosowany jest do umiejętności oraz stopnia zaawansowania uczestnika zajęć. Aby zwiększyć opór wody, tym samym spotęgować poziom trudności poszczególnych ćwiczeń, dodawać można także plastikowe butelki wypełnione powietrzem, rękawice lub specjalne kołowrotki.

W ostatnim czasie pojawiły się dwie kolejne dyscypliny – rowerki stacjonarne pod wodą oraz trampoliny wodne. Intensywność tych ćwiczeń jest większa, niż tych wykonywanych na sali. Są ciekawsze, a ich popularność rośnie lawinowo. W ciągu 45-minutowych zajęć spalić można 500 kcal.

Program ćwiczeń – aqua aerobik:

  • typowy aqua aerobik – ćwiczenia wykonywane podczas tych zajęć przypominają tradycyjny aerobik;
  • step aerobik– trening wykonywany jest na stepie, który przymocowany jest do dna basenu;
  • marsz i bieg w wodzie – ćwiczenia mają na celu poprawę kondycji, sprawności układu oddechowego i krążeniowego;
  • ćwiczenia z wykorzystaniem pianek tzw. makaronów – pianki te sprawdzają się przy ćwiczeniach rehabilitacyjnych i siłowych. Na makaronach można siadać, pchać je przez wodę lub unosić się nad powierzchnię basenu. Wszystko za sprawą wyporności pianki, z której są zrobione;
  • ćwiczenia na brzuch – wykonuje się je z wykorzystaniem sprzętów takich jak pianki.

Aqua aerobik jest doskonałym połączeniem zabawy oraz aktywności fizycznej.

Zdjęcie główne: Letiha/pixabay.com

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Musisz zobaczyć

Przeczytaj więcej

post-image
Reklama

Jak wzmocnić odporność jeszcze przed zimą?

Odporność to zdolność organizmu do identyfikacji i zwalczania wszelakich czynników chorobotwórczych, tych ożywionych (bakterie, grzyby czy pasożyty) i nieożywionych (np. wirusy) oraz niepodatność na rozmaite czynniki zewnętrzne, które mogą zaburzać prawidłowe funkcjonowanie organizmu.
Czytaj więcej