Be beauty

Chroń włosy przed niekorzystnym wpływem zimy! Podpowiemy Ci jak

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Zimowe ochłodzenie wpływa nie tylko na nasz nastrój, ale także na kondycję włosów. Matowość, łamliwość, suchość, a nawet wzmożone wypadanie włosów – to problemy spowodowane mrozem. Sama czapka nie wystarczy, dlatego podpowiadamy, jak pomóc włosom przetrwać zimę.

1. Nie myj głowy gorącą wodą

Im chłodniejsza woda, którą myjesz włosy, tym mniej ucierpią, gdy wyjdziesz na zewnątrz. Różnicę temperatur w zimie należy ograniczyć do minimum, ale takie podejście jest pożyteczne cały rok – im zimniejsza woda podczas mycia, tym mniej aktywne są gruczoły łojowe głowy.

2. Dodaj witaminy A i E do codziennej pielęgnacji i diety

Witaminy A i E są silnymi przeciwutleniaczami i zwiększają właściwości ochronne tkanek. Aby Twoja zimowa pielęgnacja włosów była skuteczniejsza, zaopatrz się w witaminy w kapsułkach lub w postaci olejków. Wybieraj też maseczki i odżywki, które mają je w składzie. Regularne stosowanie takich kosmetyków zwiększa odporność włosów na ekstremalne temperatury.

3. Przejdź na kosmetyki do pielęgnacji zimowej

Priorytetem zimowej pielęgnacji włosów są odżywianie i nawilżanie. Zimą zwracaj szczególną uwagę na produkty zawierające olejki – aktywniej odżywiają włosy, nawilżają i pomagają zatrzymać wodę. Wybieraj też kosmetyki o naturalnych formułach, które nie zawierają silikonu i parabenów – w chłodne dni lepiej ich unikać.

4. Stosuj serum wygładzające

Jeśli zazwyczaj nie używasz wygładzających serów do włosów, to teraz mogą się okazać niezbędne. Takie produkty aktywnie nawilżają włosy, zapewniają im ochronę oraz sprawiają, że stają się gładsze i bardziej lśniące.

5. Pij więcej wody

Nawilżenie włosów powinno odbywać się nie tylko z zewnątrz, ale także od wewnątrz. Ta najbardziej oczywista porada jest aktualna cały rok, ale zimą częściej o niej zapominamy. Zmienne warunki zimowe powodują, że włosy stają się kruche i łamliwe. Jeśli jednak pijesz dużo wody, nasycasz je od wewnątrz wilgocią, która poprawia ich elastyczność.

6. Nie wychodź na zewnątrz po stylizacji na gorąco

Lepiej całkowicie zrezygnuj ze stylizacji włosów przy użyciu suszarek czy lokówek. Jeśli to jednak konieczne, to wystylizuj włosy przynajmniej na godzinę przed wyjściem z domu i daj im czas, by „ochłonęły”. Nagła zmiana temperatury jeszcze bardziej im zaszkodzi.

7. Ukryj długie włosy pod czapką

Włosy marzną jak każda inna część ciała, chociaż tego nie czujesz! Dlatego okryj je chustą lub szalikiem, schowaj pod czapką i za kołnierzem kurtki. Nawet jeśli nie wygląda to ładnie, na pewno pomoże uchronić je przed wychłodzeniem i nadmierną utratą wody. A przy tym wejście do ciepłego pomieszczenie będzie dla nich mniejszym szokiem.

8. Jedz więcej wapnia

Wapń to ważny element budowlany, którego potrzebują Twoje włosy. Zimą jedz więcej twarogu i innych produktów mlecznych – zawarty w nich wapń pomaga włosom zachować piękny i zdrowy wygląd, a także znacznie je wzmocni.

9. Nie noś syntetycznych czapek

Czapki wykonane z materiałów syntetycznych nie tylko powodują elektryzowanie się włosów, ale też nie oddychają, przez co głowa bardziej się poci. Nie dają też zbyt dużo ciepła. Aby zadbać o skórę głowy i włosy na całej ich długości, wybierz czapkę wykonaną z naturalnych materiałów – wełny lub bawełny.

10. Używaj ochrony przed ciepłem

Ochrona termiczna może uchronić włosy nie tylko przed szkodliwym działaniem suszarki i lokówki, ale także przed zimnem. Po każdym myciu nałóż na całą długość włosów olejki odżywcze, które tworzą warstwę ochronną, zamykają łuski i wygładzają powierzchnię.

Zdj. główne: Alexandru Zdrobău/unsplash.com

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Musisz zobaczyć

Przeczytaj więcej

post-image
Reklama

Jak wzmocnić odporność jeszcze przed zimą?

Odporność to zdolność organizmu do identyfikacji i zwalczania wszelakich czynników chorobotwórczych, tych ożywionych (bakterie, grzyby czy pasożyty) i nieożywionych (np. wirusy) oraz niepodatność na rozmaite czynniki zewnętrzne, które mogą zaburzać prawidłowe funkcjonowanie organizmu.
Czytaj więcej