Be beauty

5 wskazówek, które pomogą Ci uchronić się przed pojawieniem się wyprysków po treningu

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Fot. Polina Tankilevitch/Pexels.com

Trenujesz, by cieszyć się zdrowiem i nienaganną sylwetką. Jednak potreningowy pot nie jest sprzymierzeńcem Twojej cery, bo odpowiada za pojawianie się na niej wyprysków. Sprawdź, jak temu zaradzić.

Sądzisz, że trądzik to tylko bolączka, z którą zmaga się młodzież w okresie dojrzewania? Nic bardziej mylnego. Problemy skórne mogą dotknąć osoby w każdym wieku, a szczególnie te, które mają wrażliwą cerę i zaczęły np. intensywne treningi. Dziwisz się, słysząc coś takiego, bo przecież sport to samo zdrowie? Tak, sport to zdrowie, oczyszcza organizm z toksyn, utrzymuje ciało w dobrej kondycji, ale zdarza się, że wydzielane podczas treningu pot i sebum (łój skórny) przyczyniają się do powstania lub nasilenia zmian skórnych. 

Jak temu zaradzić, by nie musieć martwić się, jak zatuszować wypryski po treningu? Spokojnie, nie trzeba wcale rezygnować z aktywności fizycznej. Należy po prostu zadbać o odpowiednią higienę i pielęgnację skóry przed przystąpieniem do ćwiczeń.

Wybraliśmy 5 najbardziej przydatnych i praktycznych wskazówek, które pomogą Ci uchronić się przed pojawieniem się wyprysków po treningu. Wypróbuj je, a gwarantujemy, że Twoja cera nie będzie musiała zmagać się ze “sportowym” trądzikiem.

1. Pamiętaj, że odpowiednia higiena to podstawa

Podczas ćwiczeń, zwłaszcza tych wykonywanych regularnie, nasza skóra staje się lepiej ukrwiona i dotleniona, co wpływa pozytywnie na jej jędrność i elastyczność. Z drugiej strony może wystąpić nadmiar wydzielania łoju skórnego i potu. Dlatego musimy zadbać o naszą  cerę. 

Przede wszystkim z codziennej pielęgnacji powinnyśmy wykluczyć kosmetyki na bazie alkoholu, ponieważ jeszcze bardziej podrażniają skórę, a więc też ułatwiają jej kontakt z wszelkimi bakteriami, które potem mogą wyrządzić twarzy wiele złego, jak na przykłąd uciążliwe krostki. Po każdym treningu należy przemyć twarz letnią wodą, a najlepiej wziąć szybki prysznic, by od razu zmyć z siebie nadmiar sebum.

2. Nie nakładaj na twarz żadnych kosmetyków

Pamiętaj, że wybierasz się na trening, a nie na spotkanie towarzyskie, na którym masz lśnić. Nakładanie na twarz kremów, lub co gorsza pełnego make-upu (niestety wiele kobiet ma do tego tendencję) to największa krzywda, jaką możesz wyrządzić swojej cerze. Kosmetyki, które połączą się z nadmiarem potu i sebum, na pewno zagwarantują Ci “niespodziankę” w postaci wyprysków na twarzy. 

3. Dobierz odpowiedni strój na trening

Tak, to w czym ćwiczysz też ma znaczenie i może Ci, a raczej Twojej skórze, zaszkodzić lub pomóc. Jeżeli ubrania nie będą odpowiednio dopasowane, to mogą nie przepuszczać powietrza. W efekcie może to prowadzić do powstania na ciele otarć, a co gorsza zwiększy ryzyko pocenia się. Możesz też nabawić się wyprysków np. na plecach, ramionach, a nawet nogach czy pośladkach! Dlatego wybieraj odzież przepuszczającą powietrze, nieco luźniejszą, wykonaną z dobrych jakościowo materiałów.

4. Zadbaj o włosy

Zwłaszcza długie i rozpuszczone włosy to problem w trakcie treningu. Najlepiej jest związać je w kucyk czy koczek. Nie nakładaj przed treningiem żadnych kosmetyków na włosy. Wszelkie lakiery, pianki czy żele podczas intensywnych ćwiczeń będą spływać z głowy razem z potem i osadzać się na twarzy – a to niestety gwarancja pojawienia się później wyprysków.

5. Zachowaj dystans w klubach fitness

Miejsca, gdzie udajesz się na trening, jak kluby fitness czy siłownie, to ogniska wszelkich bakterii. Z ogólnodostępnego sprzętu do ćwiczeń korzysta przecież wiele osób, a pracownicy nie zdążą zdezynfekować go po każdym ćwiczącym.

Dlatego zawsze noś ze sobą własny ręcznik, chusteczki antybakteryjne i sportowe rękawiczki, by dłońmi nie dotykać maszyn na siłowni. To pozwoli Ci zabezpieczyć się przed złapaniem bakterii, które mogą zaognić Twoje problemy skórne.

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Musisz zobaczyć

Przeczytaj więcej

post-image
Be fit Porady

Co ubrać na trekking?

Wyprawy trekkingowe mogą być cudownym przeżyciem i świetnym narzędzie do poprawy kondycji fizycznej oraz rozwoju osobistego. Sprawdź, jak się do nich przygotować i w co ubrać się, wychodząc z domu.
Czytaj więcej